Лабораторна
робота №8
Северін Вікторія, 1МФА
Тема: Технологія Блог-квест та методика її
використання в науково-дослідній роботі.
Мета: сформувати вміння створювати проекти за
технологією Веб-квест та використовувати їх у дослідницькій діяльності
Відповіді на контрольні запитання
1.
Схарактеризуйте технологію Блог-квест.
У Блог-квесті, так само як і у Веб-квесті, за тим самим
алгоритмом здійснюється інтерактивне спілкування учнів, студентів.
Використовуються сервіси Веб 2.0, моваHTML, що не потребують знання
програмування, представлення і роботу із сайтами. Робота в Блог-квесті в
онлайн-режимі використовує сервіси: Word
Press, Blogger або My blog.
Створення освітніх Блог-квестів здійснюється на безкоштовних
платформах Word Press, Blogger або My blog.
Використання програмного забезпечення для ІР-телефонії
чи Skype дозволяє учасникам проекту здійснювати дзвінки, відправляти
миттєві повідомлення, спілкуватися і проводити обговорення повідомлень у
мережі.
2.
Які види діяльності студенті використовуються в проектній роботі студентів у
Блог-квестах?
Основою Блог-квестів є проектна методика, що орієнтована на
самостійну діяльність студентів – індивідуальну, парну, групову, котра
здійснюється за певний проміжок часу.
3.
У чому полягає сутність використання Блог-квестів у навчальному процесі ВНЗ?
Основою Блог-квестів є проектна методика, що орієнтована на
самостійну діяльність студентів – індивідуальну, парну, групову, котра
здійснюється за певний проміжок часу. Цей метод органічно сполучається з
груповим підходом до навчання (cooperative learning). Проектна діяльність
найбільш ефективна, якщо її вдається пов’язати з програмним матеріалом, значно
розширюючи і поглиблюючи знання студентів у процесі роботи над проектом. Метод
проектів завжди передбачає розв’язання проблеми, що, як правило, не обмежується
однією темою. Розв’язання значимої проблеми сприяє тому, що вдається
переключити увагу студентів з форми вислову на її зміст. Студенти зайняті тим,
як розв’язати проблему, які знайти раціональні способи її розв’язку, де знайти
переконливі аргументи, що доводять правильність обраного шляху. Блог-квест
містить тематичні проекти за технологією Веб-квест.
4.
Які компетенції майбутнього педагога формуються в процесі виконання
Блог-квестів?
Немає сумніву, що одержаний досвід принесе свої плоди в
майбутньому, сприятиме розвитку таких компетенцій:
− використання ІКТ для розв’язання професійних задач (у
тому числі для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у
вигляді комп’ютерної презентації, Веб-квесту, флеш-роликів, баз даних та ін.);
− самостійне навчання та самореалізація;
− робота в команді (планування, розподіл функцій,
взаємодопомога, взаємоконтроль);
− уміння знаходити різні способи розв’язання проблемної
ситуації;
− визначення найбільш раціонального варіанту,
обґрунтування свого вибору;
− навички публічного виступу (обов’язкове проведення
попередніх захистів, захистів проектів з виступом авторів, з питаннями,
дискусіями).
5.
У чому полягає алгоритм створення Блог-квестів?
Для створення блог-квеста можна використати будь-яку
Блог-платформу, яка є в більшості соціальних мереж і яка не потребує
спеціальних знань для її використання.
Розглянемо алгоритм створення Блог-квесту.
Визначення структури Блог-квесту.
Зазвичай Блог-квести за структурою подібні до Веб-квестів і
містять: вступ, тему, зміст, ролі, посилання на статті в Інтернеті, пости
(записи). Також Блог-квест може містити декілька тематичних розділів, що
містять пости відповідно до їх тематики: коментарі читачів: перелік блогів, які
автор читає та відвідує; гаджети.
Вибір блог-платформи.
Створюють Блог-квести за допомогою спеціальних сервісів для
розміщення блогів (блог-платформ), серед яких є безкоштовні служби. Розглянемо,
наприклад, Блоггер (http://www.blogger.com).
− http://www.livejournal.com;
− http://www.blog.meta.ua;
− http://www.blogs.mail.ru.
6.
У чому полягає інтерактивна методика Блог-квест?
Інтерактивна методика Блог-квестів учить знаходити необхідну
інформацію, здійснювати її аналіз, піддавати її аналізу, систематизувати і
вирішувати поставлені задачі, її використання є нескладним, не потребує
завантаження додаткових програм або одержання специфічних технічних знань та
навичок – необхідним є лише комп’ютер з доступом до мережі Інтернет.
7.
Які компетенції формуються в майбутнього педагога в процесі використання
Блог-квестів?
Немає сумніву, що одержаний досвід принесе свої плоди в
майбутньому, сприятиме розвитку таких компетенцій:
− використання ІКТ для розв’язання професійних задач (у
тому числі для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у
вигляді комп’ютерної презентації, Веб-квесту, флеш-роликів, баз даних та ін.);
− самостійне навчання та самореалізація;
− робота в команді (планування, розподіл функцій,
взаємодопомога, взаємоконтроль);
− уміння знаходити різні способи розв’язання проблемної
ситуації;
− визначення найбільш раціонального варіанту,
обґрунтування свого вибору;
− навички публічного виступу (обов’язкове проведення
попередніх захистів, захистів проектів з виступом авторів, з питаннями,
дискусіями).
8.
У чому полягає місце і роль самостійної роботи студентів у ВНЗ?
Відповідно до вимог суспільства перед сучасною вищою освітою
висувається проблема розроблення та використання сучасних форм і методів
організації навчальної діяльності студентів. Інтеграція ІКТ з іншими
технологіями навчання значно підвищує якість підготовки студентів, збільшують
їхні освітні можливості здійснювати вибір і реалізацію індивідуальної
траєкторії навчання у відкритому освітньому просторі. Для цього потрібне широке
інформаційне поле діяльності, різноманітні джерела інформації, різні погляди,
точки зору на одну й ту саму проблему, самостійний пошук шляхів обґрунтування
та розв’язання проблеми.
9.
Які особливості Блог-квестів і чим вони відрізняються від інших технологій?
Характерними особливостями Блог-квесту, що відрізняють його
від інших технологій, зокрема від методу проектів, є такі: насамперед
заздалегідь визначаються ресурси, в яких є інформація, необхідна для
розв’язання проблеми. По-друге, Блог-квест однозначно визначає порядок дій,
який має виконати студент для одержання необхідного результату. По-третє,
обов’язковою складовою цієї технології є перелік тих знань, умінь і навичок,
яких можуть набути студенти після виконання даних Веб-квестів, що входять до
цього Блог-квесту. По-четверте, однозначно визначені критерії оцінки виконаних
завдань.
Творчі завдання
Інтерактивний плакат - https://edu.glogster.com/glog/lyrebid/344bw1clgd4
Немає коментарів:
Дописати коментар