Лабораторна робота №7


Лабораторна робота №7
Северін Вікторія, 1МФА
Тема: Розробка та використання Веб-квестів у навчальному процесі та науковій діяльності.
Мета: сформувати вміння створювати проекти за технологією Веб-квест та володіння методикою їхнього проведення.

Відповіді на контрольні запитання
1.  Схарактеризуйте Веб-квест, наведіть історію його виникнення.
За своєю суттю, основою Веб-квестів є проектна методика, що орієнтована на самостійну діяльність студентів – індивідуальну, парну, групову, котра здійснюється за певний проміжок часу. Цей метод органічно сполучається з груповим підходом до навчання (cooperative learning). Проектна діяльність найбільш ефективна, якщо її вдається пов’язати з програмним матеріалом, значно розширюючи і поглиблюючи знання студентів у процесі роботи над проектом. Метод проектів завжди передбачає розв’язання проблеми, що, як правило, не обмежується однією темою. Розв’язання значимої проблеми сприяє тому, що вдається переключити увагу студентів з форми вислову на її зміст. Студенти зайняті тим, як розв’язати проблему, які визнайти раціональні способи її розв’язку, де знайти переконливі аргументи, що доводять правильність обраного шляху.
Уперше термін «Веб-квест» був запропонований в 1995 р. Берні Доджем, професором Університета Сан-Дієго (США). Автор розробив інноваційні додатки до Інтернет з метою інтеграції в навчальний процес для різних предметів і рівнів навчання.
2.  Які види діяльності студенті використовуються в проектній роботі студентів у Веб-квестах?
Основою Веб-квестів є проектна методика, що орієнтована на самостійну діяльність студентів – індивідуальну, парну, групову, котра здійснюється за певний проміжок часу.
3. У чому полягають принципи, за якими класифікуються Веб-квести?
Б. Додж виділив три принципа класифікації Веб-квестів:
1. За тривалістю виконання: короткострокові та довгострокові.
2. За предметним змістом: монопроекти, міжпредметні Веб-квести.
3. За типом завдань, що виконують учні: переказ, компіляційні загадки, журналістські, конструкторські, творчі, переконуючі, розв’язок спірних проблем, самопізнавальні, аналітичні, оцінні, наукові.
4. У чому полягає сутність компіляційного завдання Веб-квеста?
Сутність компіляційного завдання полягає в тому, що студенти мають взяти інформацію з різних джерел і привести її до єдиного формату. Підсумкова компіляція може бути опублікована в Інтернет або представлена у вигляді нецифрового продукту, наприклад, книга.
5. Навести зміст та характеристику Веб-квестів:
1) журналістського;
2) конструкторського;
3) творчого;
4) переконуючого;
5) аналітичного;
6) наукового;
7) оцінного.
У журналістських Веб-квестах студенти мають зібрати факти та організувати їх у жанрі репортажу новин, інтерв’ю і т. ін.
Конструкторський Веб-квест потребує від студентів створення продукту або плану з виконання раніше визначеної мети в певних межах.
Творчий Веб-квест вимагає від студентів створення продукту в заданому форматі. Творчі проекти схожі на конструкторські, проте є вільними і непередбачуваними в своїх результатах. У процесі оцінки таких проектів необхідно більше уваги приділяти творчості й самовираженню студентів.
Веб-квести з розв’язання спірних проблем передбачають пошук і представлення різних, а інколи суперечливих думок з однієї проблеми і спробу привести їх до консенсусу.
Переконуючий Веб-квест має на меті створення продукту, здатного переконати будь-кого. Таке завдання виходить за межі звичного перекладу і вимагає від учнів розробки аргументів на користь будь-якого твердження, думки, варіанту розв’язку проблеми на основі матеріалів, одержаних у процесі роботи з квестом. Кінцевим продуктом такого проекту може бути лист, стаття, прес-реліз, постер, відеозапис, мультимедійна презентація, Веб-сторінка і т. ін.
Веб-квести, які орієнтовані на самопізнання, мають на меті краще пізнання самих себе, яке може розвиватися через дослідження он-лайн і офф-лайн.
Аналітичний Веб-квест досліджує взаємозв’язок речей реального світу в межах заданої теми. Такі завдання дають підгрунтя для одержання учнями знань в умовах, за яких вони мають уважно вивчати речі, знаходити спільне і різне, а також находити скриті схожі явища, розуміти зв’язок причин і наслідків, обговорюючи їх значення.
Наукові Веб-квести слугують для знайомства та залучення студентів до наукових досліджень у різних галузях знань. Інтернет містить історичну та нову інформацію, яка може бути корисною в будь-якій галузі науки.
Оцінні Веб-квести представляють студентам низку предметів із запрошенням до їх оцінки або класифікації, вибору рішення з обмеженого списку або оцінки результатів проведених досліджень.
6. У чому полягає інтерактивна методика Веб-квестів?
Інтерактивна методика Веб-квестів учить знаходити необхідну інформацію, здійснювати її аналіз, піддавати її аналізу, систематизувати і вирішувати поставлені задачі, її використання є нескладним, не потребує завантаження додаткових програм або одержання специфічних технічних знань та навичок – необхідним є лише комп’ютер з доступом до мережі Інтернет.
7. Які компетенції майбутнього фахівця формуються в процесі проектної діяльності?
Немає сумніву, що одержаний досвід принесе свої плоди в майбутньому, сприятиме розвитку таких компетенцій:
− використання ІКТ для розв’язання професійних задач (у тому числі для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді комп’ютерної презентації, Веб-квесту, флеш-роликів, баз даних та ін.);
− самостійне навчання та самореалізація;
− робота в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль);
− уміння знаходити різні способи розв’язання проблемної ситуації;
− визначення найбільш раціонального варіанту, обґрунтування свого вибору;
− навички публічного виступу (обов’язкове проведення попередніх захистів, захистів проектів з виступом авторів, з питаннями, дискусіями).
8. Які види завдань для Веб-квестів визначив Берні Додж? Схарактеризувати кожне з них.
Берні Додж визначав такі види завдань для Веб-квестів.
Переказ – демонстрація розуміння теми на основі подання матеріалів з різних джерел у новому форматі: створення презентації, плакату, оповідання.
Планування та проектування – розробка плану або проекту на основі заданих умов.
Самопізнання – будь-які аспекти дослідження особистості.
Компіляція – трансформація формату інформації, яка одержана з різних джерел: створення книги кулінарних рецептів, віртуальної виставки, капсули часу, капсули культури.
Творче завдання – творча робота в певному жанрі – створення п’єси, вірша, пісні, відеоролика.
Аналітичне завдання – пошук та систематизація інформації.
Детектив, головоломка, таємнича історія – висновки на основі
суперечливих фактів.
Досягнення консенсусу – спільне вироблення рішення з поставленої проблеми.
Оцінка – обґрунтування певної точки зору.
Журналістське розслідування – об’єктивний виклад інформації (розгляд думок і фактів).
Переконання – схиляння на свій бік опонентів або нейтрально налаштованих осіб.
Наукові дослідження – вивчення різних явищ, відкриттів, фактів на основі унікальних он-лайн джерел.
9. Яка структура Веб-квеста, навести характеристику його складових.
Розглянемо структуру Веб-квеста. Веб-квест складається з таких розділів:
Вступ – короткий опис теми Веб-квесту.
Завдання – формулювання проблемної задачі та опис форми подання кінцевого результату. Наприклад, задана серія питань, на які потрібно знайти відповіді; прописана проблема, яку потрібно вирішити, та вказана інша діяльність, що спрямована на переробку і представлення результатів, виходячи із зібраної інформації, а також список інформаційних ресурсів, необхідних для виконання студентами завдання – посилання на Інтернет-ресурси і будь-які інші джерела інформації.
Порядок роботи – опис послідовності дій, ролей і ресурсів, котрі необхідні для виконання завдання.
Керівництво до дій (як організувати та представити зібрану інформацію) – допоміжна інформація, що може бути представлена у вигляді непрямих запитань.
Оцінка – опис критеріїв і параметрів оцінки виконання Веб-квесту, які представляються у вигляді бланку оцінки. Критерії оцінки залежать від типу навчальних завдань, що вирішуються у Веб-квесті.
Висновок – у цьому розділі підсумовується досвід, одержаний студентами в процесі виконання самостійної роботи над квест-проектом.
Використані матеріали – посилання на ресурси, що використовувалися для створення Веб-квесту.
Коментарі для викладача – методичні рекомендації для викладачів, студентів, які будуть використовуватися у Веб-квесті.

Немає коментарів:

Дописати коментар