Лабораторна робота №7
Северін Вікторія, 1МФА
Тема:
Розробка та використання Веб-квестів у навчальному процесі та науковій
діяльності.
Мета:
сформувати вміння створювати проекти за технологією Веб-квест та володіння
методикою їхнього проведення.
Відповіді на контрольні запитання
1. Схарактеризуйте
Веб-квест, наведіть історію його виникнення.
За своєю суттю, основою Веб-квестів є проектна
методика, що орієнтована на самостійну діяльність студентів – індивідуальну,
парну, групову, котра здійснюється за певний проміжок часу. Цей метод органічно
сполучається з груповим підходом до навчання (cooperative learning). Проектна
діяльність найбільш ефективна, якщо її вдається пов’язати з програмним
матеріалом, значно розширюючи і поглиблюючи знання студентів у процесі роботи
над проектом. Метод проектів завжди передбачає розв’язання проблеми, що, як правило,
не обмежується однією темою. Розв’язання значимої проблеми сприяє тому, що
вдається переключити увагу студентів з форми вислову на її зміст. Студенти
зайняті тим, як розв’язати проблему, які визнайти раціональні способи її
розв’язку, де знайти переконливі аргументи, що доводять правильність обраного
шляху.
Уперше термін «Веб-квест» був запропонований в 1995 р.
Берні Доджем, професором Університета Сан-Дієго (США). Автор розробив
інноваційні додатки до Інтернет з метою інтеграції в навчальний процес для різних
предметів і рівнів навчання.
2. Які види
діяльності студенті використовуються в проектній роботі студентів у
Веб-квестах?
Основою Веб-квестів є проектна методика, що
орієнтована на самостійну діяльність студентів – індивідуальну, парну, групову,
котра здійснюється за певний проміжок часу.
3. У чому полягають
принципи, за якими класифікуються Веб-квести?
Б. Додж виділив три принципа класифікації Веб-квестів:
1. За тривалістю виконання: короткострокові та
довгострокові.
2. За предметним змістом: монопроекти, міжпредметні
Веб-квести.
3. За типом завдань, що виконують учні: переказ,
компіляційні загадки, журналістські, конструкторські, творчі, переконуючі,
розв’язок спірних проблем, самопізнавальні, аналітичні, оцінні, наукові.
4. У чому полягає сутність
компіляційного завдання Веб-квеста?
Сутність компіляційного завдання полягає в
тому, що студенти мають взяти інформацію з різних джерел і привести її до
єдиного формату. Підсумкова компіляція може бути опублікована в Інтернет або
представлена у вигляді нецифрового продукту, наприклад, книга.
5. Навести зміст та
характеристику Веб-квестів:
1) журналістського;
2) конструкторського;
3) творчого;
4) переконуючого;
5) аналітичного;
6) наукового;
7) оцінного.
У журналістських Веб-квестах студенти мають
зібрати факти та організувати їх у жанрі репортажу новин, інтерв’ю і т. ін.
Конструкторський Веб-квест
потребує від студентів створення продукту або плану з виконання раніше
визначеної мети в певних межах.
Творчий
Веб-квест вимагає від студентів створення продукту в заданому форматі. Творчі
проекти схожі на конструкторські, проте є вільними і непередбачуваними в своїх
результатах. У процесі оцінки таких проектів необхідно більше уваги приділяти
творчості й самовираженню студентів.
Веб-квести з
розв’язання спірних проблем передбачають пошук і представлення різних, а інколи
суперечливих думок з однієї проблеми і спробу привести їх до консенсусу.
Переконуючий
Веб-квест має на меті створення продукту, здатного переконати будь-кого. Таке
завдання виходить за межі звичного перекладу і вимагає від учнів розробки
аргументів на користь будь-якого твердження, думки, варіанту розв’язку проблеми
на основі матеріалів, одержаних у процесі роботи з квестом. Кінцевим продуктом
такого проекту може бути лист, стаття, прес-реліз, постер, відеозапис,
мультимедійна презентація, Веб-сторінка і т. ін.
Веб-квести,
які орієнтовані на самопізнання, мають на меті краще пізнання самих себе, яке
може розвиватися через дослідження он-лайн і офф-лайн.
Аналітичний Веб-квест досліджує взаємозв’язок речей реального світу в межах
заданої теми. Такі завдання дають підгрунтя для одержання учнями знань в
умовах, за яких вони мають уважно вивчати речі, знаходити спільне і різне, а
також находити скриті схожі явища, розуміти зв’язок причин і наслідків,
обговорюючи їх значення.
Наукові Веб-квести слугують
для знайомства та залучення студентів до наукових досліджень у різних галузях
знань. Інтернет містить історичну та нову інформацію, яка може бути корисною в
будь-якій галузі науки.
Оцінні Веб-квести представляють
студентам низку предметів із запрошенням до їх оцінки або класифікації, вибору
рішення з обмеженого списку або оцінки результатів проведених досліджень.
6. У чому полягає
інтерактивна методика Веб-квестів?
Інтерактивна методика Веб-квестів учить знаходити
необхідну інформацію, здійснювати її аналіз, піддавати її аналізу,
систематизувати і вирішувати поставлені задачі, її використання є нескладним,
не потребує завантаження додаткових програм або одержання специфічних технічних
знань та навичок – необхідним є лише комп’ютер з доступом до мережі Інтернет.
7. Які компетенції
майбутнього фахівця формуються в процесі проектної діяльності?
Немає сумніву, що одержаний досвід принесе свої плоди
в майбутньому, сприятиме розвитку таких компетенцій:
− використання ІКТ для розв’язання професійних задач
(у тому числі для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у
вигляді комп’ютерної презентації, Веб-квесту, флеш-роликів, баз даних та ін.);
− самостійне навчання та самореалізація;
− робота в команді (планування, розподіл функцій,
взаємодопомога, взаємоконтроль);
− уміння знаходити різні способи розв’язання
проблемної ситуації;
− визначення найбільш раціонального варіанту,
обґрунтування свого вибору;
− навички публічного виступу (обов’язкове проведення
попередніх захистів, захистів проектів з виступом авторів, з питаннями,
дискусіями).
8. Які види завдань для
Веб-квестів визначив Берні Додж? Схарактеризувати кожне з них.
Берні Додж визначав такі види завдань для Веб-квестів.
Переказ –
демонстрація розуміння теми на основі подання матеріалів з різних джерел у
новому форматі: створення презентації, плакату, оповідання.
Планування та проектування – розробка плану або проекту на основі заданих умов.
Самопізнання –
будь-які аспекти дослідження особистості.
Компіляція –
трансформація формату інформації, яка одержана з різних джерел: створення книги
кулінарних рецептів, віртуальної виставки, капсули часу, капсули культури.
Творче завдання –
творча робота в певному жанрі – створення п’єси, вірша, пісні, відеоролика.
Аналітичне завдання –
пошук та систематизація інформації.
Детектив, головоломка, таємнича історія – висновки на основі
суперечливих фактів.
Досягнення консенсусу – спільне вироблення рішення з поставленої проблеми.
Оцінка –
обґрунтування певної точки зору.
Журналістське розслідування – об’єктивний виклад інформації (розгляд думок і
фактів).
Переконання –
схиляння на свій бік опонентів або нейтрально налаштованих осіб.
Наукові дослідження –
вивчення різних явищ, відкриттів, фактів на основі унікальних он-лайн джерел.
9. Яка структура
Веб-квеста, навести характеристику його складових.
Розглянемо структуру Веб-квеста. Веб-квест складається
з таких розділів:
Вступ –
короткий опис теми Веб-квесту.
Завдання –
формулювання проблемної задачі та опис форми подання кінцевого результату.
Наприклад, задана серія питань, на які потрібно знайти відповіді; прописана
проблема, яку потрібно вирішити, та вказана інша діяльність, що спрямована на
переробку і представлення результатів, виходячи із зібраної інформації, а також
список інформаційних ресурсів, необхідних для виконання студентами завдання –
посилання на Інтернет-ресурси і будь-які інші джерела інформації.
Порядок роботи –
опис послідовності дій, ролей і ресурсів, котрі необхідні для виконання
завдання.
Керівництво до дій (як
організувати та представити зібрану інформацію) – допоміжна інформація, що може
бути представлена у вигляді непрямих запитань.
Оцінка –
опис критеріїв і параметрів оцінки виконання Веб-квесту, які представляються у
вигляді бланку оцінки. Критерії оцінки залежать від типу навчальних завдань, що
вирішуються у Веб-квесті.
Висновок –
у цьому розділі підсумовується досвід, одержаний студентами в процесі виконання
самостійної роботи над квест-проектом.
Використані матеріали – посилання на ресурси, що використовувалися для
створення Веб-квесту.
Коментарі для викладача – методичні рекомендації для викладачів, студентів,
які будуть використовуватися у Веб-квесті.
Немає коментарів:
Дописати коментар