Лабораторна робота №1


Лабораторна робота 1
Северін Вікторія, 1МФА
Тема: Застосування засобів інформаційно-комунікаційних технологій з метою підвищення ефективності навчання
Мета: ознайомитися із способами та засобами застосування інформаційно-комунікаційних технологій з метою підвищення ефективності навчання, у самостійній та позааудиторній роботі.
Обладнання:
1. Електронний курс лекції 1.
2. Комп’ютер з ОС Windows та пакетом програм Microsoft Office, підключений до локальної мережі ВДПУ та мережі Інтернет

Контрольні запитання
1. Чи можна ототожнювати поняття «комп’ютерна технологія навчання» та «інформаційна технологія»?
На мою думку, ці два поняття не можна ототожнювати, адже: «Комп’ютерні технології навчання – це процеси збору, переробки, зберігання і передачі інформації за допомогою комп’ютера тому, хто навчається», у цей час «Інформаційні технології – це узагальнююче поняття, що описує різні методи, способи та алгоритми збирання, зберігання, оброблення, представлення і передавання інформації».
2. Які перспективи розвитку Інтернет, як ці перспективи можуть вплинути на навчальний процес ВНЗ?
Говорячи про перспективи розвитку і вдосконалення Internet-технологій, слід відзначити, що найбільш багатообіцяючим напрямом їх розвитку є продукт Java компанії Sun Microsystems. Java - це інтерпретована мова програмування, спеціально розрахована для розробки програмних прикладних застосувань у відкритому мережному середовищі. В останні роки мова Java набуває все більшої популярності, практично всі спеціалізовані Internet-навігатори містять у своєму складі вбудовану підтримку Java. Наявність такої мови програмування потенційно зможе вирішити ряд найбільш істотних проблем і зняти деякі обмеження, що є в системі WWW, а саме: відсутність достатнього рівня інтерактивності, контроль вигляду електронного документа, набір стандартних форматів вбудованої графіки та інших мультимедійних об'єктів.
На сучасному етапі розвитку технологій вже недоцільно говорити про використання чи не використання Інтернету в навчальному процесі, а можливе лише вивчення специфіки та можливостей всесвітньої мережі. Зважаючи на це, проблема якості навчального процесу постає досить гостро і вимагає цілеспрямованої розробки технологій педагогічної роботи з використанням Інтернет-ресурсів. Такий підхід дозволяє не лише не втрачати показників якості знань студентів, але й підвищувати їх у процесі навчання. У сучасному педагогічному процесі Інтернет повинен не зайняти місце викладача, а стати інструментом планомірного, свідомого та ґрунтовного навчання, тому, що якість освіти визначається не лише кількістю отриманих знань, але й виробленням специфічних вмінь та навичок, що стають важливою передумовою майбутньої професійної діяльності і провідне місце серед них займає вільне використання ресурсів Інтернету.
3. Які послуги надає Інтернет, яку користь від них може одержати викладач, студент?
Мережа Інтернет є джерелом інформації. Це не тільки інформаційні ресурси, електронні посібники, підручники, довідники і тому подібне, це також велика кількість навчальних відео, майстер-класів, вебінарів, онлайн конференцій, які може переглянути, відвідати як викладач, так і студент. Всесвітня мережа також дає змогу дистанційно поспілкуватися з провідними фахівцями, відвідати цікаві виставки, екскурсії тощо.
Сучасний викладач, створюючи навчальний курс, змушений виходити з апріорного існування всесвітньої мережі Інтернету. Але він може обирати якого масштабу і значення набуде Інтернет для даного конкретного курсу. Це залежить від багатьох факторів, таких як:
1. Глибина освоєння самим викладачем мережі Інтернету. Наскільки він вміє і хоче ним користуватися. Цей критерій варіюється від небажання та невміння використовувати пошукові системи до навичок самостійного створення сайтів та написання комп’ютерних програм.
2. Специфіка курсу, що викладається. Для гуманітарних дисциплін використання можливостей Інтернету є ширшим, на відміну від технічних, або суто практичних прикладних дисциплін, де метою виступає формування певних практичних вмінь та навичок, хоча і в цьому контексті можливі різні варіанти.
3. Можливості вільного доступу студентів до мережі Інтернет та їхні навички його використання. Це питання може мати як матеріальний характер (визначається фінансовою спроможністю студента та наявністю покриття Інтернету) так і когнітивний, (визначається ступенем спроможності конкретної людини оволодіти комп’ютером).
4. Які властивості Інтернет, їх використання в навчальному процесі ВНЗ?
До властивостей позитивного характеру можна віднести масовість, суспільну корисність, доступність, підвищену ресурсомісткість, транспарентність, комунікативність, універсальність, дистанционность.
До недоліків або властивостям негативного характеру можна віднести небезпека несанкціонованого доступу, підвищену доступність інформації негативного характеру, небезпека використання як інструменту для заподіяння шкоди, підміну цінностей і залежність суспільства від інтернет-технологій, віртуальність.
У навчальному процесі ВНЗ використовують наступні з вище перерахованих властивостей:
Доступність. Всі студенти мають доступ до мережі Інтернет.
Підвищена ресурсомісткість і відкритість інформації. Обсяг корисної інформації в мережі Інтернет сьогодні вимірюється в сотнях екзабайт, тобто 1 018 байт. Фахівці вказують, що кожні три - чотири роки кількість інформації в Інтернеті подвоюється. Отже, в мережі ми можемо швидко та в повній мірі знайти необхідну нам для навчання інформацію.
Комунікативність. За допомогою інтернет-технологій сьогодні можна користуватися електронною поштою, IP- телефонією, застосовувати інтерактивні форми роботи, вести відеоконференції спілкуватися в чатах, форумах і т.д. Таким чином студенти мають змогу навчатися дистанційно та/або у декількох вузах одночасно, спілкуватися з викладачами за межами ВНЗ та з іншими фахівцями.
Універсальність. Технологічні властивості мережі Інтернет дозволяють використовувати її і як електронну бібліотеку, і як засіб зв'язку.
Висока швидкість передачі, обміну та отримання інформації. Сучасні технології дають можливість практично миттєво передавати на величезні відстані не тільки прості повідомлення, але і великі обсяги різноформату інформації.
Дистанційність. Можливість роботи на відстані. Ця властивість мережі Інтернет дозволяє вести освітню та наукову діяльність незалежно від місця реального знаходження користувача.
5. У чому полягає новий підхід до освіти за умови використання ІКТ?
Новий підхід до освіти за умови використання ІКТ полягає в  інформатизації освіти.
Інформатизація освіти (ІО) – це сукупність взаємопов’язаних організаційно-правових, соціально-економічних, навчально-методичних, науково-технічних, виробничих та управлінських процесів, спрямованих на задоволення інформаційних, обчислювальних і телекомунікаційних потреб учасників навчально-виховного процесу, а також тих, хто цим процесом керує та його забезпечує.
Матеріальною основою інформаційних технологій, за допомогою яких здійснюється збирання, збереження, передавання й оброблення інформації є програмно-технічні засоби, що використовують відповідні програмні продукти.
6. Які позитивні і негативні наслідки використання ІКТ в навчальному процесі?
Позитивні чинники ІКТ в навчальному закладі:
1.  Індивідуалізація та диференціація навчання.
2.  Підвищення активності учасників освітнього процесу.
3.  Допомога в інтенсифікації навчального процесу.
4.  Підвищення мотивації навчання.
5.  Створюють умови для самостійної роботи.
6.  Сприяють формуванню самооцінки в студентів.
7.  Створюють комфортне середовище навчання.
Негативні чинники ІКТ в навчальному закладі:
1.  Мінімум обмежене живе спілкування викладача і студента.
2.  Згортання соціальних контактів, скорочення соціальної взаємодії і спілкування.
3. Позбавляє студентів можливості проведення реальних дослідів своїми руками, що негативно позначається на результатах навчання.  
4. Здоров’я усіх учасників начального процесу.
5. Використання студентами уже готових інформаційних ресурсів.
7. Наведіть критерії, за якими характеризуються інформаційні технології.
ІТ характеризуються такими категоріями:
–предметом (об’єктом);
–метою процесу є збирання даних;
–засобами здійснення процесу є програмні, апаратні та програмно-обчислювальні комплекси;
–процеси обробки даних поділяються на операції відповідно до заданої предметної області;
–керувати процесом мають особи, які приймають рішення;
–критеріями оптимізації процесу є своєчасність доставки інформації користувачу, її надійність, достовірність, повнота.
8. У чому полягають переваги інформаційних технологій в навчальному процесі в порівняні з традиційним навчальним процесом?
Перевагами використання ІТ у навчальному процесі є:
·        розвиток творчого мислення;
·        організація пізнавальної діяльності шляхом моделювання;
·        застосування одержаних знань у наукових дослідженнях;
·        ефективне тренування знань, умінь і навичок;
·        зворотній зв'язок;
·        імітація типових професійних ситуацій за допомогою мультимедіа;
·        автоматизований контроль результатів навчання;
·        можливості об’єднання в навчальних програмах візуальної та звукової форм.
9. Наведіть характеристику мультимедійних технологій та в чому полягають переваги їхнього використання в навчальному процесі ВНЗ?
Мультимедійні технології – це інформаційні технології, що дають змогу в одному програмному продукті поєднувати різноманітні види інформації: текст, ілюстрації, аудіо- і відеоінформацію, мультиплікації, слайди, графіку. Мультимедійні технології дають змогу створювати електронні додатки до існуючих підручників, енциклопедії, довідники, тренажери, розвивальні ігри, презентації, квести та інше, що стимулюють пізнавальну активність, розширюють кругозір, формують нові уміння та навички.
Серед їх характеристик можна виділити: методично обґрунтований графічний інтерфейс, помірне та обґрунтоване використання відео- та аудіоматеріалів, можливість поповнення навчального матеріалу, можливість бути використаним для організації різних видів навчальної діяльності.
Мультимедійні засоби навчання у вищій школі не можуть замінити викладача, але вони сприяють удосконаленню й урізноманітненню діяльності педагога, що має підвищити продуктивність освітнього процесу. Крім того, використання мультимедійних технологій у процесі навчання дозволяє більш широко і повноцінно розкрити творчий потенціал кожного студента. Використання мультимедійних засобів у навчальному процесі дозволяє змінити характер навчально-пізнавальної діяльності студентів, активізувати самостійну роботу студентів з різними електронними засобами навчального призначення. Найбільш ефективним є застосування мультимедіа в процесі оволодіння студентами первинними знаннями, а також відпрацювання навичок та вмінь, необхідних для професійної підготовки.
10.  Охарактеризуйте єдине інформаційне освітнє середовище та технологію його наповнення і використання в навчальному процесі ВНЗ?
Єдине інформаційно-освітнє середовище  – це інтегроване середовище інформаційно-освітніх ресурсів (електронні бібліотеки, навчальні системи і програми), програмно-технічних і телекомунікаційних засобів, правил їхньої підтримки, адміністрування і використання, що забезпечують єдині технологічні засоби інформації, інформаційну підтримку і організацію навчального процесу, наукових досліджень, професійне консультування.
Робота в ЄІОС потребує відповідної підготовки всіх його учасників. Тому висувається актуальна проблема – розроблення певних методичних підходів до використання засобів ІКТ у реалізації розвивального навчання, розвитку особистості, вміння здійснювати, прогнозувати результати своєї діяльності, пошук шляхів вирішення і методів розв’язання задач – як навчальних, так і методичних, практичних. Проте, для того, щоб ЄІОС відповідало вимогам, його необхідно оновлювати та доповнювати, забезпечувати психолого-педагогічними і методичними розробками на виявлення оптимальних умов використання засобів ІКТ з метою інтенсифікації навчального процесу, підвищення ефективності та якості.
Інформаційне освітнє середовище реалізується з використанням Веб-технологій та відповідає вимозі відкритості. Централізація методичного та програмного забезпечення, з одного боку, широкий доступ до представлених знань за допомогою корпоративних засобів комунікації, з іншого боку, – дозволяють оперативно оновлювати і розв’язувати поставлені завдання, наповнювати зміст навчального середовища відповідно до нових знань і технологій.
Створення та постійне оновлення ЄІОС інтегрує накопичені у ВНЗ науково-методичні напрацювання, кадровий потенціал, інформаційні ресурси і технології, наявну інформаційно-комунікаційну інфраструктуру та організаційні структури системи освіти 
11.  Що спільного та різного в поняттях «комп’ютерні технології», «інформаційні технології»?
Інформаційні технології (ІТ) – сукупність методів і програмно-технічних засобів, об'єднаних в технологічний ланцюг, що забезпечує збір, обробку, зберігання і відображення інформації з метою зниження трудомісткості її використання, а також для підвищення її надійності і оперативності.
Комп’ютерні технології навчання – це процеси збору, переробки, зберігання і передачі інформації за допомогою комп’ютера тому, хто навчається. До теперішнього часу найбільшого поширення набули такі технологічні напрямки, в яких комп’ютер є:
 – засобом для надання навчального матеріалу студентам з метою передачі знань;
 – засобом для визначення рівня знань та контролю за засвоєнням навчального матеріалу;
– універсальним тренажером для придбання навичок практичного застосування знань;
– засобом для проведення навчальних експериментів і ділових ігор з предмету вивчення; – одним з найважливіших елементів у майбутній професійній діяльності студента.
12.  Охарактеризуйте:
−дистанційне навчання;
−дистанційні олімпіади, конкурси;
−віртуальні бібліотеки;
−віртуальні словники;
−віртуальні музеї.
Наведіть приклади їх використання в навчальному процесі ВНЗ.
Дистанцiйне навчання — це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунiкацiйних технологiй, якi забезпечують iнтерактивну взаємодiю викладачiв та студентiв на рiзних етапах навчання i самостiйну роботу з матерiалами iнформацiйної мережi. Наприклад, викладач може на дистанції викладати матеріал, проводити пари.
Дистанційні олімпіади, конкурси – це форма роботи з використанням комп’ютерних і телекомунiкацiйних технологій для проведення олімпіад і конкурсів в дистанційному режимі. Наприклад, кафедра проводить олімпіаду в дистанційному режимі для усіх студентів Факультету математики, фізики і технологій.
Віртуальна бібліотека – це розподілена у просторі телекомунікації мережа загального користування, орієнтована на обмін даними між бібліотеками. Середовище віртуальної бібліотеки складається з ряду бібліотек, територіально віддалених одна від одної, які виконують функції інтегрованого спілкування й отримання інформації про бібліотечні ресурси. Наприклад, віртуальна бібліотека навчального закладу обмінюється інформацією з іншими закладами.
Віртуальний словник — словник, що містить особливим чином закодовані словникові статті, що дають змогу здійснювати швидкий пошук потрібних слів, часто з урахуванням морфологічних форм і з можливістю пошуку словосполучень (прикладів вживання), а також з можливістю зміни напряму перекладу (наприклад, українсько-російський або російсько-український). Наприклад, словник іншомовних слів з певної дисципліни.
Віртуальний музей – це музей, що існує у глобальній інформаційно-комунікаційній мережі Інтернет завдяки об’єднанню інформаційних і творчих ресурсів для створення принципово нових віртуальних продуктів: віртуальних виставок, колекцій, віртуальних версій неіснуючих об'єктів та ін. Наприклад, віртуальний музей університету.
13.  Навести характеристику ППЗ та використання їх у навчальному процесі ВНЗ.
Однією з найбільш розповсюджених є класифікація педагогічних програмних засобів за характером і засобами навчання. При цьому виділяється 5 типів навчальних програм: 
1. тренувальні; 
2. консультаційні; 
3. моделюючі; 
4. ігрові навчальні програми; 
5. редактори тексту. 
Виправданим та ефективним є використання ППЗ у навчальному процесі, якщо вони мають високий рівень інтерактивності, що забезпечує діалог студента з комп’ютером, а це, в свою чергу, відбувається тоді, коли здійснюється співпраця між студентом і комп’ютером.
14.  Які електронні навчальні ресурси найбільш ефективні в навчальному процесі ВНЗ? Відповідь обґрунтуйте.
Найбільш ефективними, на мою думку є: електронні підручники та матеріали лекцій; електронні методичні розробки до семінарів, практичних і лабораторних занять; бази даних і знань (закони, картографічні дані, міжнародні стандарти та системи тощо); пограмні середовища для практичного використання. Адже завдяки електронним лекціям, семінарам та різним матеріалам студенти отримують можливість навчатися тоді, коли зручно. Це дає змогу доцільно користуватися своїм часом та доцільно розпоряджатися своїм часом.
15.  Схарактеризуйте віртуальні моделі, їх переваги та недоліки використання в навчальному процесі ВНЗ.
Віртуальна модель – це модель, що є відображенням ідеального уявлення людини про навколишній світ, який фіксується у свідомості людини за допомогою думок і образів. 
Переваги: 
- помилки, які звичайно, як правило, допускає студент при виконанні роботи, не впливають і не знешкоджують реальні пристрої чи прилади. 
- можливість продемонструвати сутність складних внутрішніх фізичних процесів, що мають місце в електричних машинах, приладах, пристроях, причому в динаміці. 
Недоліки: 
- віртуальна модель як правило, вважає реальні елементи (котушки індуктивності, конденсатори, резистори), прилади (амперметри, вольтметри, ватметри тощо), які входять до складу складного пристрою чи кола, ідеальними. 
- іноді неможливо визначити допустимість використання тієї чи іншої моделі для отримання необхідної точності. Наприклад, при дослідженні характеристик, визначенні параметрів електричних машин (двигунів та генераторів). 
16.  Схарактеризуйте тренажери-імітатори. Наведіть приклад їх використання в навчальному процесі ВНЗ.
Головною особливістю сутності імітаційного моделювання є ігровий його характер, що переважно здійснюється за рахунок наявності різноманітних ролей. У процесі рольової взаємодії відбувається розв’язання навчальних і змодельованих практичних завдань, обмін цінностями, знаннями, вміннями, під час яких відбувається реалізація конкретних педагогічних завдань.
Прикладами можуть слугувати різні устаткування при вивченні фізики. Різні дослідницькі пристрої, що допомагають найбільш близько створювати умови, як в реальності, задля підготовки майбутніх науковців для подальшої наукової роботи.
17.  У чому полягають переваги віртуального моделювання?
Переваги віртуального моделювання полягають у наступному: 
- широкі можливості контролю за програмами. 
- легкість модифікацій та відновлення. 
- помилки при виконанні роботи, не впливають і не знешкоджують реальні пристрої чи прилади. 
- можливість продемонструвати сутність складних внутрішніх фізичних процесів, що мають місце в електричних машинах, приладах, пристроях, причому в динаміці. 
18.  Яким чином ІКТ використовується в здійснені самостійної роботи студентів ВНЗ? Охарактеризуйте форми самостійної роботи.
Змінюється роль і місце самого викладача в процесі самостійної роботи студентів. З традиційної, контролюючої функції акцент у його діяльності переноситься на функцію управління зовнішніми чинниками: формування вказівок, визначення характеру інформаційного середовища, включення самостійних завдань у структуру занять (лекційних, семінарських, самостійної, контрольної роботи та ін.), вибір методів роботи відповідно до поставленої мети. Керуючи зовнішніми чинниками, викладач створює умови для розвитку внутрішньої самостійності – цільових і вольових настановок, рефлексії, виявлення цінностей.
Найбільшого використання в практичній діяльності знайшли такі форми самостійної роботи:
−    освоєння ІКТ, пошук необхідної інформації в мережі Інтернет;
−    підготовка до лабораторних, практичних і семінарських занять;
−    підготовка до тестування, аудиторної контрольної роботи, самотестування на комп’ютері;
−    підготовка до опитування, колоквіуму;
−    виконання дипломних, контрольних робіт, завдань;
−    підготовка до ділової гри, оформлення її результатів;
−    написання доповідей, рефератів, статей, курсових робіт;
−    виконання проектів та їх оформлення;
−    написання звітів із практики, екскурсій;
−    виконання курсового, дипломного проектів.
19.  У чому полягає роль і місце ІКТ у здійснені позааудиторної діяльності студентів ВНЗ?
До позааудиторної діяльності ми відносимо будь-яку діяльність студентів, що здійснюється в межах навчального закладу в позааудиторний час, котра сприяє їхньому особистісному розвитку, розширенню та поглибленню професійних знань та формуванню професійно-значущих якостей. 
Позааудиторна діяльність студентів із використанням ІКТ сприяє не тільки більш якісній підготовці випускників ВНЗ до професійної діяльності в інформаційному суспільстві, а й формуванню інформаційної культури фахівця. 
20.  У чому полягає мета, зміст та структура ЄІОС навчального закладу?
Метою створення єдиного освітнього інформаційного середовища є розвиток навчальної, педагогічної, управлінської й обслуговуючої діяльності навчального закладу, де провідну роль відіграють інформаційно-комунікаційні технології, що дозволяють підвищити якість і доступність навчального процесу. Крім того розвиваються здібності студентів, учнів, задовольняються їхні потреби, триває підготовка до майбутнього самостійного життя. 
Зміст ЄІОС навчального закладу полягає в наступному: 
− задоволення індивідуальних, освітніх потреб студентів через підвищення рівня підготовки в області ІКТ; 
− створення єдиного інформаційного простору через інтеграцію розрізнених підрозділів і служб; 
− динамічне поєднання всіх комунікаційних засобів завдяки універсальним формам зберігання, обробки і передачі інформації; 
− розвиток матеріально-технічної та навчально-методичної баз навчальних закладів; 
− удосконалення системи інформаційного і методичного її забезпечення в управлінні навчальними закладами. 
Компоненти ІОС навчання поділяються на дві категорії: суб’єкти і об’єкти. Суб’єктами ІОС є ті, хто навчаються, і викладачі. Об’єктами – засоби навчання та інструменти навчальної діяльності, методики, матеріальна база, управління педагогічним процесом, способи комунікації (організаційно-управлінський, роз’яснювально-мотиваційний, поведінковий для відповіді, технічний, емоційний). Об’єкти – це ті носії інформації та навчальні дії, які, будучи засвоєними і перетвореними свідомістю суб’єктів, перетворюються в процесі навчальної діяльності в якості особистості – світогляд, систему цінностей і сенсів, переконання, компетенції і т. ін. 
21.  Яким чином ЄІОС навчального закладу забезпечує самостійну роботу студентів ВНЗ?
Інформаційно-навчальне середовище використовується для навчання студентів очної та дистанційної форм навчання. Впровадження в навчальний процес розроблених матеріалів дозволить підвищити ефективність самостійної роботи, якість підготовки студентів. 
ЄІОС навчального закладу у самостійній роботі студентів ВНЗ дає можливість: 
– використовувати Інтернет-технології в організації додаткової освіти; 
– використовувати комп’ютерні технології для підготовки до занять; 
– застосовувати тренувальне тестування; 
– брати участь в Інтернет-конкурсах та олімпіадах; 
– обговорювати актуальні проблеми на форумі, у Skype, на сайті навчального закладу; 
– інтелектуально і психологічно готуватися до подальшого продовження освіти; 
– навчитися працювати з інформацією, яка подана у різних формах, відбирати і систематизувати науковий матеріал, робити повідомлення, доповіді на задану тему, складати план тощо; 
– брати участь в телекомунікаційних проектах.
Творчі завдання
Завдання 1. Представте власну ідею використання різноманітних послуг Інтернет у майбутній педагогічній діяльності:
В процесі підготовки до уроку учитель іноземних мов може використовувати різноманітні відео-уроки, презентації чи інші Інтернет ресурси. Зокрема, сьогодні є LearningApps.org, де учитель самостійно може створити вправи для будь-якого етапу уроку або ж використати вже створені. Крім цього існує безліч сайтів для створення кросвордів, ребусів, Wordsearch і т.д.
Під час проведення уроку можна використовувати онлайн-тести, навіть прямий пошук інформації в інтернеті. Учитель може використовувати різні послуги Інтернету, той самий LearningApps.org, за допомогою мультимедійної дошки вивести вправи на екран, також можна використовувати різноманітні цікаві факти, презентації, відео і аудіо матеріали з мережі Інтернету.
В процесі роботи над проектом вчитель може використовувати усі електронні ресурси для пошуку інформації або ідей. Також можна створити свій блог та розповсюджувати інформацію щодо проекту, залучати до роботи інших вчителів, зокрема і учнів.
З метою підвищення кваліфікації можна ознайомитись з науково-методичною літературою інших вчителів, їхнім досвідом, методами та методиками навчання в інших країнах. Також можна відвідувати різноманітні онлайн-курси для підвищення кваліфікації.
В позаурочній роботі вчитель може користуватися інтернет-ресурсами для всебічного розвитку учнів. Також є програми, які дають можливість в онлайн режимі здійснювати співпрацю з учнями. Можна створити свій веб-сайт чи блог, або ж учні можуть свої навчальні або соціальні проети організовуати у вигляді блогів і т.д.
Завдання 3. Проведіть віртуальну екскурсію у віртуальному музеї, виставці.
1. До уваги учнів хочу запропонувати віртуальний тур до Гете-Інститутів у Берліні та Гамбурзі.  
 2.  До уваги учів віртуальний 3D тур античним Пергамом у найвідомішому берлінському музеї.


Немає коментарів:

Дописати коментар